Søgefelt

Nr. 3 august 2017

Læs i dette nummer: Mange afleverer invasive kæledyr, Undersøgelser af nyrefunktionen, DTU i ny omgivelser, Hjælp til vilde dyr fra Amazonas i Ecuador.

Nr. 2 maj 2017

Læs i dette nummer bl.a. om: Et nyt studie viser, at omkring fire procent af raske danske heste bærer MRSA bakterier i deres næsehule, om pseudodrægtighed hos hund og hvis man er opmærksom og kender tegnene, kan man se på en hests ansigt, hvis den har smerter..  .

• Forsikringsoversigt 2017

Nr. 1 januar 2017

Årets forsikringsoversigt til fri afbenyttelse, kan ligeledes rekvireres via info@scanpublisher.dk

Nr. 1 marts 2017

Læs bla.: Coccidie-infektion hos danske farmmink – Et overset problem?, Sikker diagnose skal mindske antibiotikaforbrug og Hovedet fyldt af neurologi.

Nr. 3 august 2016

Læs i dette nummer om Månegrisens modelstand, pallitativ behandling af osteosarkom hos hund og om et svensk forskningsprojekt i diabetes hos kat.

Nr. 2 maj 2016

Læs i dette nummer bl.a. om fund af MRSA i mink og minkfoder, kognitiv dysfunktion hos den ældre hund og om dyrlægens indflydelse på hestevelfærd.

• Forsikringsoversigt

Nr. 1 2016

Her kan du se en opdateret forsikringsoversigt for hund og kat for 2016.

Nr. 1 marts 2016

Læs i denne udgivelse om: Nyt forskningscenter for mink på KU og om hvordan omkring 130 minkfarme er ramt af plamacytose. I dette og kommende numre af Dyrlægemagasinet præsenterer en række unge forskere fra KU deres projekter. Mød i dette nummer Ph.d.-studerende Anna Müller.

Nr. 6 december 2015

Læs i denne udgivelse bl.a. om pensionsforhold, en case study om angiostrongylus vasorum/fransk hjerteorm der kan være svær at diagnosticere, reportage fra SvHKS årsmødet i Aarhus samt om behandling af øregangsbetændelse ved brug af video-otoskopi.

Nr. 5 oktober 2015

Læs i dette nummer om hvordan flere familiedyr havner på internater, KU SUNDs nye professor i stordyrskirurgi, Vetmedicas seminar om smertegenkendelse og -behandling samt få gode råd om salg af praksis.

Nr. 4 august 2015

Læs i dette nummer om hvordan dyrlæger udveksler erfaring, DDD har taget initiativ til en mentordning. Den vanskelige beslutning.. Aflivning eller ikke aflivning af den ældre hund. Vagtdyrlægen er studerende, Universitetshospitalet for Familiedyr på KU har indledt et vagtsamarbejde med en række...

Nr. 3 maj 2015

Læs bl.a. om fransk hjerteorm hos hund og få fokus på forretningen