Søgefelt

• Forsikringsoversigt

Her finder du en opdateret forsikringsoversigt for 2018.

Nr. 4 november 2017

Læs i denne udgivelse: Klar til kæledyr, fagligt højt niveau på WSAVAs konference, Spændende forelæsninger i neurologi (WSAVA), Forskning vedrørende myxomatøs mitralklapsygdom hos hunde, Nuklearmedicinske teknikker og En debut på podiet (WSAVA).

Nr. 3 august 2017

Læs i dette nummer: Mange afleverer invasive kæledyr, Undersøgelser af nyrefunktionen, DTU i ny omgivelser, Hjælp til vilde dyr fra Amazonas i Ecuador.

Nr. 2 maj 2017

Læs i dette nummer bl.a. om: Et nyt studie viser, at omkring fire procent af raske danske heste bærer MRSA bakterier i deres næsehule, om pseudodrægtighed hos hund og hvis man er opmærksom og kender tegnene, kan man se på en hests ansigt, hvis den har smerter..  .

• Forsikringsoversigt 2017

Nr. 1 januar 2017

Årets forsikringsoversigt til fri afbenyttelse, kan ligeledes rekvireres via info@scanpublisher.dk

Nr. 1 marts 2017

Læs bla.: Coccidie-infektion hos danske farmmink – Et overset problem?, Sikker diagnose skal mindske antibiotikaforbrug og Hovedet fyldt af neurologi.

Nr. 3 august 2016

Læs i dette nummer om Månegrisens modelstand, pallitativ behandling af osteosarkom hos hund og om et svensk forskningsprojekt i diabetes hos kat.

Nr. 2 maj 2016

Læs i dette nummer bl.a. om fund af MRSA i mink og minkfoder, kognitiv dysfunktion hos den ældre hund og om dyrlægens indflydelse på hestevelfærd.

• Forsikringsoversigt

Nr. 1 2016

Her kan du se en opdateret forsikringsoversigt for hund og kat for 2016.

Nr. 1 marts 2016

Læs i denne udgivelse om: Nyt forskningscenter for mink på KU og om hvordan omkring 130 minkfarme er ramt af plamacytose. I dette og kommende numre af Dyrlægemagasinet præsenterer en række unge forskere fra KU deres projekter. Mød i dette nummer Ph.d.-studerende Anna Müller.

Nr. 6 december 2015

Læs i denne udgivelse bl.a. om pensionsforhold, en case study om angiostrongylus vasorum/fransk hjerteorm der kan være svær at diagnosticere, reportage fra SvHKS årsmødet i Aarhus samt om behandling af øregangsbetændelse ved brug af video-otoskopi.

Nr. 5 oktober 2015

Læs i dette nummer om hvordan flere familiedyr havner på internater, KU SUNDs nye professor i stordyrskirurgi, Vetmedicas seminar om smertegenkendelse og -behandling samt få gode råd om salg af praksis.

Sider